#netteshattingen

Oud stadhuis

Het oude stadhuis als adventskalender:
Moeder Hulda laat gouden munten sneeuwen

Van 1 tot 24 december 2024 worden de ramen van het Oude Stadhuis versierd met 24 kerstschilderingen.
Nadat ze op 1 december haar intrek heeft genomen in het historische vakwerkhuis, opent mevrouw Holle elke dag om 17.00 uur in haar sprookjeskostuum een van de ramen voor de verwachtingsvol wachtende kinderen. Na kerstliedjes, verhalen en gedichten schudt mevrouw Holle haar veren kussen uit boven de Untermarkt en laat gouden munten, snoep en andere zoete lekkernijen naar beneden sneeuwen.
Op 24 december moet zelfs moeder Hulda zich haasten om haar kussens om 11 uur 's ochtends uit te schudden op de Untermarkt.

 

Hartelijk dank aan onze supporters!

Dit jaar zijn we bijzonder blij dat 24 supporters uit het bedrijfsleven, de politiek en particuliere donateurs onze populaire actie Mevrouw Holle op de Nostalgische Kerstmarkt actief ondersteunen. Zonder hun inzet zou dit hoogtepunt, dat jong en oud elk jaar weer in verrukking brengt, niet mogelijk zijn.

We willen jullie uit de grond van ons hart bedanken voor deze waardevolle steun. Dankzij u zal mevrouw Holle ook dit jaar weer elke dag haar ramen openen en de feestelijke magie in Hattingen levend houden!

nl_NL

Deine Meinung ist uns wichtig!

Du hast in der letzten Zeit Urlaub in Nordrhein-Westfalen gemacht, oder bist gerade vor Ort? Wir freuen uns, wenn Du an unserer Gästebefragung teilnimmst. Mit etwas Glück wartet auch ein Gewinn auf Dich. Vielen Dank und bis bald – in Deinem NRW.

  • Grundlage für wichtige Entscheidungen: Die Ergebnisse der Gästebefragung liefern wertvolle Informationen, die als Basis für Investitionen und tourismuspolitische Entscheidungen dienen. Nur durch Ihr Feedback können wir gezielt in die Zukunft des Tourismus investieren.
  • Ermittlung der wirtschaftlichen Bedeutung des Tourismus: Deine Angaben zu Ausgaben und Aktivitäten helfen dabei, die ökonomische Bedeutung des Tourismus für die Region zu analysieren. So können wir verstehen, welchen Einfluss der Tourismus auf die lokale Wirtschaft hat.
  • Vergleich und Weiterentwicklung der Region: Durch deine Sicht auf den Aufenthalt erfahren wir, wie Nordrhein-Westfalen und das Ruhrgebiet im Vergleich zu anderen touristischen Zielen abschneiden. Ihr Feedback zeigt uns, wo Potenziale liegen, um die Region als Reiseziel noch attraktiver zu gestalten und zukünftige Urlaubsreisen zu fördern.
  • Link zur Befragung oder nutzt den QR_Code


Wir danken dir herzlich für Deine Unterstützung!

Cookieconsent met echte cookie banner