#netteshattingen*

About us

The Stadtmarketing Hattingen e.V.

or Hattingen Marketing for short, is an economically active association that was founded in April 2006. According to the public-private partnership principle, the association is supported by the business community and the municipal council of Hattingen. The board of directors is composed as follows:

Dirk Glasner, 1st Chairman

Lothar Stalter, 2nd Chairman

Lisa Pötter, Treasurer

Heinz Prygoda, Assessor

Christina Schulte-Stade, Assessor

The city marketing activities for Hattingen include

  • City management
  • Leisure and tourism
  • Events
  • Advertising and
  • Public relations


The work of the association is complemented by a strong team in addition to the managing director. You will find the advisory team, which focuses on information, advice, accommodation and events, at the "Tourist-Info", Haldenplatz 3, right next to the Bügeleisenhaus.

Contact persons

Georg Hartmann

Managing Director

(02324) 204 3095

Sandra Glomb

Project manager

(02324) 204 3092
Hattingen Tourism Andrea Schneider

Andrea Schneider

Tourism

(02324) 204 3095

Ramona Poredski

Tourism

(02324) 204 3095

Become a member

Here you have the opportunity to apply for membership to Stadtmarketing Hattingen e.V.. Download our membership application form, fill it out, sign it and send it back to us.

If you have any questions, please feel free to contact us contact: with us.

Declaration of membership
Artcles of association

en_GB

Deine Meinung ist uns wichtig!

Du hast in der letzten Zeit Urlaub in Nordrhein-Westfalen gemacht, oder bist gerade vor Ort? Wir freuen uns, wenn Du an unserer Gästebefragung teilnimmst. Mit etwas Glück wartet auch ein Gewinn auf Dich. Vielen Dank und bis bald – in Deinem NRW.

  • Grundlage für wichtige Entscheidungen: Die Ergebnisse der Gästebefragung liefern wertvolle Informationen, die als Basis für Investitionen und tourismuspolitische Entscheidungen dienen. Nur durch Ihr Feedback können wir gezielt in die Zukunft des Tourismus investieren.
  • Ermittlung der wirtschaftlichen Bedeutung des Tourismus: Deine Angaben zu Ausgaben und Aktivitäten helfen dabei, die ökonomische Bedeutung des Tourismus für die Region zu analysieren. So können wir verstehen, welchen Einfluss der Tourismus auf die lokale Wirtschaft hat.
  • Vergleich und Weiterentwicklung der Region: Durch deine Sicht auf den Aufenthalt erfahren wir, wie Nordrhein-Westfalen und das Ruhrgebiet im Vergleich zu anderen touristischen Zielen abschneiden. Ihr Feedback zeigt uns, wo Potenziale liegen, um die Region als Reiseziel noch attraktiver zu gestalten und zukünftige Urlaubsreisen zu fördern.
  • Link zur Befragung oder nutzt den QR_Code


Wir danken dir herzlich für Deine Unterstützung!

Cookie Consent with Real Cookie Banner