#netteshattingen*

Old Town Hall

Old town hall as an Advent calendar
Mrs. Holle makes gold coins snow

From 1 to 24 December 2024, the windows of the Old Town Hall will be decorated with 24 Christmas-painted panels.
After moving into the historic half-timbered house on 1 December, Mrs Holle opens one of the windows every day at 5 pm in her fairytale costume in front of the expectantly waiting children. After Christmas songs, stories and poems, Mrs Holle shakes out her feather pillow over the Untermarkt and lets gold coins, sweets and other sweet delicacies snow down.
On December 24th, Ms. Holle also has to hurry up and shakes out her pillows at the Untermarkt at 11 a.m.

 

Many thanks to our supporters!

This year, we are particularly pleased that 24 supporters from business, politics and private donors are actively supporting our popular Mrs Holle campaign at the Nostalgic Christmas Market. Without their commitment, this highlight, which delights young and old alike every year, would not be possible.

We would like to thank you from the bottom of our hearts for this valuable support. Thanks to you, Mrs Holle will once again open her windows every day this year and keep the festive magic alive in Hattingen!

en_GB

Deine Meinung ist uns wichtig!

Du hast in der letzten Zeit Urlaub in Nordrhein-Westfalen gemacht, oder bist gerade vor Ort? Wir freuen uns, wenn Du an unserer Gästebefragung teilnimmst. Mit etwas Glück wartet auch ein Gewinn auf Dich. Vielen Dank und bis bald – in Deinem NRW.

  • Grundlage für wichtige Entscheidungen: Die Ergebnisse der Gästebefragung liefern wertvolle Informationen, die als Basis für Investitionen und tourismuspolitische Entscheidungen dienen. Nur durch Ihr Feedback können wir gezielt in die Zukunft des Tourismus investieren.
  • Ermittlung der wirtschaftlichen Bedeutung des Tourismus: Deine Angaben zu Ausgaben und Aktivitäten helfen dabei, die ökonomische Bedeutung des Tourismus für die Region zu analysieren. So können wir verstehen, welchen Einfluss der Tourismus auf die lokale Wirtschaft hat.
  • Vergleich und Weiterentwicklung der Region: Durch deine Sicht auf den Aufenthalt erfahren wir, wie Nordrhein-Westfalen und das Ruhrgebiet im Vergleich zu anderen touristischen Zielen abschneiden. Ihr Feedback zeigt uns, wo Potenziale liegen, um die Region als Reiseziel noch attraktiver zu gestalten und zukünftige Urlaubsreisen zu fördern.
  • Link zur Befragung oder nutzt den QR_Code


Wir danken dir herzlich für Deine Unterstützung!

Cookie Consent with Real Cookie Banner